Message

Dejligt at du kiggede forbi.

Schoen das du reingeschaut hast





fredag den 19. november 2010

Kvædegele Quittengelee





Så, nu er det hverdag igen! selvom at jeg faktisk kun skal arbejde til den 3 december og så har jeg ferie indtil nytår. Det er bare den rene luksus.
Jeg kender en tysker, Han bor i Hamborg. Han har hus på Langeland og i sin have har han kvæder. Det er jo en af de ting, som jeg ikke har (endnu) Så jeg var rigtig glad da han tilbød mig en sæk kvæder. Nu er kvæder jo ret hårde og derfor valgte jeg at lave gele. Så var jeg nemlig fri for at skrælle dem.
Jeg skar kvæderne i stykker og kogte dem i lidt vand i meget lang tid. Derefter siede jeg dem, gav sukker til og 2 vaniliestænger.
Så kogte det i ca en time til det blev lidt tykkere og til sidst blev det hældt på skoldede glas. Dersværre har jeg på billederne ikke rigtig kunnet få den rødgyldne farve frem, som geleen fik. Før du nu spørger, hvordan en tysker kan have hus i danmark, får du lige svaret på det. Han har en dansk kæreste.

Så wieder Alltag. Aber auch nur kurz. Habe ab dem 3 Dezember Urlaub bis zum Silvester.
Toll oder? Ich kann jetzt die ganze Weihnachtsvorbereitungen machen ohne Stress Und mit Timo nach St.Peter Ording fahren. Der muss ja auch sehen, wo ich ueberall war.
Ich kenne einen Deutschen. Der hat einen Haus auf der Insel Langeland. Aber das beste ist, das er auch Quitten hat und er war so nett uns einen Sack davon bis vor die Tuer zu bringen. Danke dafuer!!!
Quitten sind steinhart. Deswegen hatte ich mich entschieden daraus Gelee zu machen. Dann braucht man die nicht zu schaelen, sondern es reicht die kleinzuschnippeln.
Habe die dann ca 1 Stunde gekocht. Dann habe ich die Masse gesiebt und mit Zucker und Vanilieschote noch 1 Stunde gekocht.
Leider ist die tolle Farbe nicht so gut aufs Foto zu sehen.
Bevor du fragst, wie kann einen Deutschen in Daenemark einen Haus haben? sage ich es dir gleich. Sein allerliebstes Herzstueck ist Daene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar