Message

Dejligt at du kiggede forbi.

Schoen das du reingeschaut hast





tirsdag den 8. marts 2011

kanelsnegle i form Zimtschnecken

Så er der igen blevt bagt kanelsnegle. Jeg lavede dejen med 10 gram gær, lavede det hele færdigt og stillede det i køleskabet til næste morgen hvor jeg så bagte dem. Det blev ret lækkert, i bunden var det lidt karamelagtigt i midten dejligt blød og på toppen sprød. Så det vil jeg da helt klart bage sådan igen. Jeg lavede også nogen små nogen, som blev fyldt med hakkede nødder ogbagt i muffinsforme.

So, wieder am backen. Diesmal habe ich meine Zimtschnecken aus Hefeteig, in einen grossen Form gebacken. Das war gut. Im Boden war es ein bisschen wie karamel, in der Mitte schoen weich und oben ein bisschen knusprig. Ich habe auch ganz kleine mit Fuellung aus gehackte Mandeln und dann in Muffinforme gemacht, war auch gut aber mit Zimt war am leckersten.
Uebrigsten die Zimtschnecken habe ich mit nur 10 Gramm Hefe gemacht. Alles fertig gemacht und dann den Form im Kuehlschrank gestellt. Am naechten Morgen direkt in Ofen gestellt und gebacken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar