Message

Dejligt at du kiggede forbi.

Schoen das du reingeschaut hast





onsdag den 6. oktober 2010

Æblekage. Apfelkuchen


Så er det igen tid til at bage en kage. Vi har æbler i massevis, så jeg havde lovet mine kollegaer at bage, igen!
Jeg har haft tidlig vagt i dag og igår. Der er så mange syge kollegaer, at jeg også er nødt til at arbejde i weekenden.
Lavede en dej som til sandkage, men malede 200gram søde mandler og erstattede noget af melet med det.
Så kom æblerne på til,sidst lidt sukker og mandelflager.
Kagen blev lækker, smagte lidt som marcipan. Nu nåede ikke alle kollegaer at få et stykke. Der var nogen der var hurtige! Så jeg lovede at bage igen i morgen tidlig.

Es gab wieder Kuchen. Wir haben sooooooooooooo viele Apfel.
Ich habe einen bisquitteig gemacht, habe auch 200gram Suesse Mandel gemahlen und einen Teil vom Mehl damit ersetzt. Darueber die Aepfel, mit Zucker gestreut.
War lecker. Leider haben nicht alle was abbekommen. Ich habe deswegen versprochen morgen wieder eine Kuchen mitzubringen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar