Message

Dejligt at du kiggede forbi.

Schoen das du reingeschaut hast





tirsdag den 12. oktober 2010

Efterår Herbst









Ja, det er surt have have forkølelse. Men nu hvor jeg er ved at kede mig ihjel har jeg så lavet en gave til Lilli. Hun skal bare lige sige, hvilket hjerte hun vil have.
Som du kan se på billedet er det ikke meget der skal ti. En gammel bøjle fra et renseri, nogen kastanjer og til måske en sløjfe eller hvad man kan finde i gemmekassen.
Jeg elsker min røde busk med de røde blade og de røde grene. Jeg har klippet lidt og brugt lidt grene til at binde en krans. Den er så flot rød, at den skal gemmes til jul og så pyntes med juleting. Jeg har bundet nogen røde blade om et starinlys og lagt resten af kastanjerne rundt om lyset. SÅ er der efterårsdeko i det lille hjem. Det er jo ellers ikke lige mig. Normalt går det lige fra sommerblomster til julepynt. Men sidste år brokkede min lille mand sig, at det var for tidligt. Så jeg må nok holde mig tilbage nogen uger endnu.

Mit Erkaeltung im Bett. Wie langweilig. Aber zum Gleuck gibts immer noch das Basteln. Ich habe aus alten Kleiderbuegel von der Reinigung Herzen gebastelt. Unten durchgeschnitten, ein Herz geformt, kastanien draugesteckt. Viola, fertig.
Eine Davon soll ein Geschenk sein. Nur welche?
Im Garten habe ich einen Strauch mit rote Zweige und Blaetter, kanllrote. Sieht toll aus. Habe aus dem Aesten einen Kranz gebunden. Hebe ich fuer Weihnachten auf. Kann ich ja dann dekorieren. Ein paar von den Blaettern habe ich um eine kerze gebunden und den Rest von Kastanien drumrumgelegt. Hebstdeko eben. Bei uns nicht ganz so ueblich. Normalerweise gehe ich direkt vom Sommerblumen bis Weihnachstsdeko. Aber letztes Jahr hat Timo ein bisschen gemeckert. Also werde ich dieses Jahr ein bisschen warten bevor ich amok laufe mit deko machen fuer Weihnachten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar